jueves, 6 de diciembre de 2012

Bona tarda!!
Ens agradaria compartir amb vosaltres les nostres experiències com a voluntàries en grups interactius, tot un nou món del qual podem extreure molts coneixements.
Els grups interactius són una manera diferent d’aprendre, més dinàmica i que trenca amb l’estructura de classe tradicional. Els nens i nenes formen petits grups on treballen conjuntament unes activitats que determina el professor/a. Nosaltres, com a voluntàries, estem per motivar als alumnes, per ajudar-los i per fomentar la cooperació entre ells. Els grups ajunten diferents nivells de coneixements, diferents nacionalitats i fins i tot diferents problemes, com pot ser la dislèxia. Però ningú es fixa en aquests detalls tan simples, ja que la importància recau en el fet de trobar tots junts la manera de resoldre les activitats.

Tothom pot ser un bon voluntari o una bona voluntària, l’únic requisit és saber tractar amb nens i creure en les seves possibilitats. Tant se val ser un doctorat, una mestressa de casa, un arquitecte o un pilot. Aquí no importa la professió, importen les persones, i com a futures educadores confiem plenament en els nostres nens.
El nostre propòsit és anar fent una petita explicació cada setmana del  que ha passat als nostres grups interactius.
05/12/12
Nosaltres som l’Aroa i la Beatriz. Cada dimecres al matí, de 9 a 11, anem al col·legi Àngel Guimerà del Vendrell a fer grups interactius de l’assignatura de matemàtiques. Estem a la classe de 6èC i compartim voluntariat amb dos pares. Avui hem començat un nou tema, els angles, i per això ha costat una mica més. Alguns nens ja tenien assimilada la teoria i a l’hora de fer les activitats han sabut resoldre-les ràpidament, en canvi, a altres nens els hi ha costat més i han necessitat l’ajuda dels seus companys.
D’altra banda, hi ha un nen i una nena amb un nivell de coneixements més baix i necessiten una atenció més individualitzada, per això ells dos formen un sol grup. Les seves activitats són diferents i estan adaptades al seu nivell, però sempre fent-los pensar.
Amb aquestes activitats no només aprenen els nens sinó que nosaltres també ho fem perquè recordem conceptes oblidats.

Anècdota del dia
Avui a classe estaven més esvarats que de costum i mentre recollien per anar al pati, hi ha hagut un conflicte. Tres nens de la classe s’han rigut d’un altre que portava unes bambes negres amb la sola de color rosa fluorescent. El nen ha començat a plorar perquè li han dit que eren iguals que les de una companya de la classe, és a dir, que portava bambes de noia. El nen s’ha sentit ofès i la professora, al veure’l plorar, li ha preguntat què li passava. Un dels nens de la classe ha explicat tot el que havia vist a la professora, la qual ha fet de mediadora. Gairebé tots els nens l’han recolzat dient-li que a ells també els agradaria tenir-les ja que aquests colors estan de moda. La professora els ha calmat explicant que molta roba i calçat és unisex, sense diferenciar entre nois i noies i que ella mateixa en té unes, per tant, els que més riuen són els que més enveja tenen.
Amb molt d'amor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario