miércoles, 16 de enero de 2013

Tertúlies literàries


Dimecres 16/01/13

Bon dia!! :) 

Avui, com cada dimecres, hem anat a la nostra classe de 6è C per a fer grups interactius. Però aquesta setmana no és l'únic que hem fet. Dilluns vam assistir a la nostra primera tertúlia literària, amb els nostres petits pre-adolescents. 

Les tertúlies literàries van sorgir als centres educatius per adults amb l'objectiu de que les persones sense formació acadèmica poguessin apropar-se a la literatura clàssica universal d'una forma més dinàmica. Aquest projecte ha tingut una bona acceptació en la societat i s'ha extès fins a les aules d'Educació Primària i Secundària. 

En què consisteixen les tertúlies? Una bona definició la podreu trobar en la següent pàgina web: http://utopiadream.info/ca/?page_id=79
"La metodología de las tertulias parte de la lectura dialógica de las obras de la literatura clásica universal, es decir la lectura de un texto dándole un sentido, comprendiendo y profundizando en la interpretaciones que hace la persona de una forma crítica, promoviendo un diálogo igualitario entre todas las personas que comparten el espacio de diálogo sobre la lectura. En cada sesión cada persona participante expone un parágrafo que le ha llamado la atención y expresa al resto de personas aquello que le ha suscitado. La idea es que a través del diálogo y las aportaciones de cada miembro se genere un intercambio enriquecedor que construye a su vez nuevos conocimientos. Alguien asume el rol de moderador con la idea de favorecer una participación igualitaria entre todos los miembros dentro del diálogo."
La nostra primera tertúlia: 14/01/13 

El primer que vam fer al arribar va ser dividir la classe en dos grups: el primer ho va fer de 9 a 10h i el segon de 10 a 11h. Un cop a l'aula, van corregir els deures ( havien de destacar qualitats de tres personatges de l'adaptació del Quijote i un més que havien d'escollir ells i elles). Després van debatre sobre aquestes qualitats amb els seus propis arguments. Tot seguit van continuar la lectura en veu alta seguint l'ordre que indicava la mestra. Finalment, per a la propera sessió, els hi va manar buscar diferents refranys i explicar el que signifiquen segons el seu criteri.

Aquestes dues hores van ser molt productives perquè a l'hora que milloren la lectura, aprenen a parlar en públic i adquireixen arguments per debatre.

Amb molt d'amoor!! :)

No hay comentarios:

Publicar un comentario